piątek, 2 sierpnia 2013

TAPENADA Z SUSZONYCH POMIDORÓW Z KAPARAMI OLIWKAMI I SEREM PLEŚNIOWYM



Tapenada to przepyszna i prosta pasta, 
której głównymi składnikami są oliwki i kapary.

 Obok nich, w zależności od wersji, w składzie mogą znaleźć się
 np.suszone pomidory, czosnek, pieczony bakłażan, anchois. 

Wywodzi się z Prowansji.

Wyśmienicie smakuje na grzankach.
Równie dobrze można ją wykorzystać jako bazę do sosów lub jako pastę do spaghetti. 


Składniki:
  • 8 szt. suszonych pomidorów
  • 2-3 łyżki oliwy z oliwek
  • 8 dużych, zielonych oliwek ( mogą być też czarne)
  • 1 łyżka kaparów
  • 1-2 ząbki czosnku
  • pół średniej wielkości czerwonej cebuli
  • kawałek dowolnego sera pleśniowego
  • 1 łyżeczka octu balsamicznego
  • zioła prowansalskie
  • listki świeżej mięty
  • listki świeżego oregano
  • świeżo zmielony czarny pieprz
 Suszone pomidory wyjęłam z zalewy.


Pokroiłam je na mniejsze części i przełożyłam do miseczki.
Wlałam olej z zalewy i oliwę z oliwek.


Zmiksowałam je blenderem.


Dodałam kapary.


Oliwki wyjęłam z zalewy.


Pokroiłam je w plasterki i dodałam do pasty.


Wkroiłam czosnek i wszystko zmiksowałam.
 

Wkruszyłam  ser pleśniowy.
Rozgniotłam go widelcem na gładką masę.


Dodałam pokrojoną drobno czerwoną cebulę.


Doprawiłam ziołami prowansalskimi i pieprzem.
Z solą należy uważać, ponieważ oliwki,kapary i ser są dosyć słone.
 


Pastę wymieszałam.
 

 Dopełniły smaku listki świeżej mięty


 i oregano.


Smacznego!


Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...