środa, 21 sierpnia 2013

NUTELLA DOMOWA czyli KREM ORZECHOWO CZEKOLADOWY


Ptasie mleczko i nutellę mogłabym jeść w ilościach hurtowych ;-)
Moje uwielbienie do słodyczy jest moją słabością... ale kto ich nie ma?
Ale od dziś nutelli nie kupię, ponieważ ten pyszny  
orzechowo czekoladowy krem 
robię sama.
Wiem co jem i to jest najważniejsze.
Zero masła, tłuszczu i wyrzutów sumienia!
Poniższe składniki można modyfikować.
Zamiast orzechów laskowych można użyć innych np.pistacjowych,ziemnych lub migdałów.
Czekoladę gorzką zastąpić może mleczna.
Krem jest idealny do kanapek, naleśników albo jedzenia go łyżką.;-)


Składniki:
  • tabliczka gorzkiej czekolady o zawartości 75%-80% kakao
  • szklanka orzechów laskowych (bądź innych ulubionych)
  • 1/2 szklanki brązowego / białego / trzcinowego cukru
  • niecała szklanka mleka krowiego / kokosowego ( jak krem będzie za gęsty dodajcie go jeszcze trochę) 
 
Zacznijmy od orzechów.


Wysypałam je na suchą patelnię.


Smażyłam kilka minut mieszając drewnianą łyżką.
Skórka lekko się przypaliła.


Wysypałam je na czystą ściereczkę i pocierałam aż łuszcząca skórka poodpadała.


Zmiksowałam je w blenderze.
 

Zalałam je połową podgrzanego mleka.
Odstawiłam na chwilę, żeby masa orzechowa napęczniała i namiękła.


Czekoladę pokroiłam na małe kawałki.


W małym garnuszku podgrzałam resztę mleka.
Dodałam do niego czekoladę.


Mieszałam, aż czekolada się rozpuściła.


Masę orzechową przelałam do blendera.
Wlałam rozpuszczoną czekoladę.


Na koniec wsypałam cukier.


Wszystko miksowałam przez kilka minut.
Masa się napowietrzyła.
Przełożyłam ją do słoiczka.
Trzymałam w lodówce.
Mnie wyszło około 500 ml.
Konsystencja masy zależy od czasu i przyrządów do miksowania.
W moim kremie masa orzechowa jest wyczuwalna,
 ale podkreśla to tylko jeszcze bardziej jej rewelacyjny smak.

Spróbujcie! Smacznego!



Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...