środa, 2 października 2013

PLACKI ZIEMNIACZANO MARCHEWKOWE

 
  
Placki ziemniaczane można jeść na wiele sposobów.
Na ostro, słono, z cukrem, jako placek do gulaszu (klik), z sosami lub same jako przekąska.
Dzisiejsze nie wymagają wiele pracy jak i składników.
Na dobrą sprawę wystarczy trochę ziemniaków i marchwi.






 
Składniki na placki:
  • 800 g ziemniaków
  • 2 szt.marchewek
  • pół pęczku natki pietruszki
  • świeże gałązki tymianku
  • 1-2 łyżki mąki ziemniaczanej ( niekoniecznie)
  • sól
  • świeżo zmielony czarny pieprz
  • olej do smażenia

Składniki na sos czosnkowy:
  • opakowanie gęstego naturalnego jogurtu
  • 1 szt.kiszonego ogórka
  • 1 ząbek czosnku
  • sól
  • pieprz
  • garść koperku
  • mały kawałek sera feta

Ziemniaki starłam na tarce o małych oczkach.
Można tez na grubych, jak wolicie.
Odstawiłam aby odciekły i odlałam sos który się uzbierał.


Ten sam los spotkał marchewkę.


Następny w kolejce jest tymianek.
Oderwałam z niego listki i pokroiłam.


Powędrował do reszty.


Dodałam natkę pietruszki i przyprawy.


Na tym etapie można zakończyć przygotowywanie placków.
Ja postanowiłam jeszcze dodać łyżkę mąki ziemniaczanej.
Ale nie ma potrzeby.I bez niej placki będą smaczne i chrupiące.


Rozgrzałam patelnię.
Na rozgrzanym oleju formowałam małe placuszki.

 

 Smażyłam przez 2-3 minuty na każdej ze stron.
Patelnia i olej muszą być bardzo rozgrzane, inaczej placki wchłoną za dużo oleju.
Powinny być chrupkie a nie gumowate i nasiąknięte olejem.


 Układałam na papierowe ręczniki aby odsączyć z nich tłuszcz.
Wyszły chrupiące i smaczne!

 
Do placków idealnie pasuje sos czosnkowy.
Do miseczki włożyłam gęsty jogurt,pokrojony w plasterki kiszony ogórek,

ząbek czosnku i pieprz.

Dodałam parę listków suszonej mięty.


 Dodałam również kawałek sera feta.


Wszystkie składniki zmiksowałam blenderem.

Na koniec dodałam świeży koperek.


SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...