środa, 16 października 2013

RACUSZKI Z JABŁKAMI na maślance z cynamonem


Drożdżowe, pyszne i puszyste dzięki dodaniu piany z białek
 racuszki z jabłkami na maślance.
Pachnące cynamonem są fajną propozycją na podwieczorek czy śniadanie.
Proste w wykonaniu.
Zamiast maślanki można użyć kefiru, jogurtu naturalnego lub gęstej śmietany.


Składniki:

  • 3-4 jabłka np. antonówka
  • 2 jaja
  • 150 g maki pszennej
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 4 dkg świeżych drożdży
  • pół szklanki mleka
  • szczypta cukru
  • szczypta soli
  • 2 łyżki cukru
  • 300 ml maślanki (kefir, jogurt naturalny lub gęsta śmietana)
  • łyżeczka cynamonu
  • olej do smażenia
  • cukier puder do posypania
  • ulubiona konfitura do polania

Drożdże rozkruszyłam do ciepłego mleka.
Dodałam szczyptę cukru.
Odstawiłam na około 15 minut w ciepłe miejsce.
 

Gdy urosły wsypałam mąkę.


Wbiłam dwa żółtka.
 

 Wsypałam cukier i szczyptę soli.


 Wlałam maślankę i wymieszałam.
 

 Jabłka obrałam i pokroiłam na plasterki.
Wymieszałam je z cynamonem.
 

a następnie z ciastem.


 Białka ubiłam na puszystą pianę.
Przełożyłam ją do ciasta.


 Delikatnie wymieszałam.


Rozgrzałam olej na patelni.
Nakładałam ciasto łyżką.


Smażyłam przez około 3 minut z każdej strony.


 

Odkładałam na papierowe ręczniki.
Posypałam cukrem pudrem.
Racuszki można podawać również z ulubionym dżemem.
Smacznego!
 

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...