wtorek, 1 października 2013

OMLET BISZKOPTOWY




Puszysty omlet biszkoptowy 
jest fajną propozycją na śniadanie.
W każdej lodówce najczęściej u każdego są jajka.A to już połowa sukcesu.
Mąka na pewno się znajdzie i właściwie to już wystarczy.
Szybkie śniadanko zaraz będzie;-)
Omlet najlepiej smakuje z  ulubioną konfiturą, cukrem pudrem lub sezonowymi owocami.
Sycący i uwielbiany nie tylko przez dzieci.






Składniki:
  • 1 lub 2 sztuki jajek (w zależności od wielkości apetytu)
  • 2 łyżki mąki ( na każde jajko 1 łyżka)
  • 2-3 łyżki mleka
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • masło do smażenia
  • ulubiona konfitura/ cukier puder/ owoce sezonowe
  • syrop klonowy 

Oddzieliłam żółtka od białek.
Białka ubiłam na puszystą pianę z dodatkiem szczypty soli.


 Żółtka roztrzepałam widelcem.
Wsypałam mąkę i proszek do pieczenia.



 Dodałam mleko.



Wymieszałam na gładką masę.
 

 Stopniowo dodawałam ubitą pianę i bardzo delikatnie łączyłam białka z masą jajeczną.



Na rozgrzane masło wlałam puszystą masę.

 

 Smażyłam omlet przez około 3-5 minut z każdej ze stron.



 Gotowe.Prawda,że szybko i łatwo? 

 
  
Cudownie smakuje z powidłami śliwkowymi własnej roboty - (klik)



z domowym dżemem truskawkowym (klik)



lub z dżemem rabarbarowym z imbirem (klik)



Smacznego śniadanka życzę!

A gdy sezon na truskawki, to można je polać syropem klonowym.




 



Polecam inne omlety

OMLET ZE SZPARAGAMI



OMLET PARYSKI



1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Tak wszystko pięknie opisane i te zdjęcia!! brawo duszku!! Wiesia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...