sobota, 15 października 2011

ŻUREK ZUPA


Zaczęło się od wędzonych żeberek.
Gdy zobaczyłam je w sklepie to nie mogłam się oprzeć,żeby ich nie kupić.

Pomyślałam o grochówce...ale ,że kobieta zmienną jest...
to powstał żurek.
Jest on zupą przyrządzaną na bazie zakwasu z mąki,
 o charakterystycznym kwaśnym smaku.
Pojawia się najczęściej na naszych stołach na Wielkanoc.
Jego zapach rozchodzi się wtedy rozkosznie po całym domu.
Wprawdzie do świąt jeszcze bardzo daleko...
przynajmniej tych wielkanocnych,
ale nic nie stoi na przeszkodzie,żeby zjeść tę pyszną zupkę
tak po prostu bez okazji.

Składniki:
  • 0,5 l. zakwasu z mąki
  • włoszczyzna
  • pół cebuli
  • 4 ząbki czosnku
  • łyżka chrzanu
  • majeranek
  • sól,pieprz
  • ziemniaki
  • śmietana do zupy
  • 4 białe kiełbaski
  • wędzone żeberka
  • liście laurowe
  • ziele angielskie
  • 1 łyżka mąki kukurydzianej/żytniej/pszennej
  • jajko na twardo ( ja nie dodałam )

Wspomniane wyżej żeberka


pokroiłam na mniejsze części i gotowałam,
dodając ziele angielskie i liście laurowe.


Kolej na pokrojoną na kawałki włoszczyznę.


Pod koniec gotowania włoszczyzny,
dodałam pół cebuli i starty czosnek.


Teraz czas na białą kiełbaskę.



Wyłowiłam warzywa,dodałam sól,pieprz,chrzan i majeranek.


Wlałam zakwas


Następnie ugotowaną kiełbasę,pokroiłam
 w plasterki i włożyłam do zupy.


Można ją lekko zagęścić.
Ja użyłam mąki kukurydzianej,która jest mniej kaloryczna.
Rozmieszałam ją w kubeczku z dodatkiem zupy.


I żurek gotowy.
Pozostało już tylko ugotować ziemniaki.
Można je dodać pokrojone i włożyć do zupy,
lub podać oddzielnie przed podaniem.


Przed podaniem doprawiłam zupę śmietaną.


Można dodać ugotowane jajko na twardo.
Smacznego!

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

ale ciekawy rpzepis, na pewno sprobuje, suzkam wlasnie czegos swojskiego, te zeberka wygladaja super.. i zurek z kartoflami.. to jest ciekawe :D kielbaski mam od kani, ziemniaki z lidla, musze jeszce te zeberka i zakwas kupic:) lece do sklepu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...