środa, 5 października 2011

MAŚLANE BUŁECZKI NA ŚNIADANIE


Nie ma to jak cieplutkie i chrupiące bułeczki na śniadanie,
posmarowane świeżym masłem,konfiturą lub miodem.
Do tego pachnąca kawa ehh... sama się rozmarzyłam.;)
Zaczynamy piec w takim razie...

Składniki:
  • 25 dag mąki pszennej (następnym razem zrobię z razową)
  • 75 g masła
  • 2-3 łyżki cukru
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka suszonych drożdży - instant
  • szczypta soli
  • 140 ml  18% śmietany
  • łyżka octu
  • jajko

W misce połączyłam mąkę,drożdże,proszek,cukier i sól


Dodałam masło i rozgniotłam składniki.


Wymieszałam ciasto z octem i śmietaną.



Rozwałkowałam ciasto na placek około 2 cm.
Wykraiwałam koła szklanką.


Na koniec smarowałam bułeczki roztrzepanym jajkiem.
Możecie je posypać dowolnymi ziarnami lub makiem.


Piekłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia
 około 15 minut w temperaturze 190 stopni.



SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...